Az 5 legidegesítőbb dolog a szállodákban

2016. november 16. 13:46 - Csatangoló

A vendégek agyi teljesítményét szeretné növelni új szolgáltatásaival az egyik londoni hotel, hogy vágjon az eszünk az utazás végére! Ehhez képest sok hotel inkább csak agysejt-rombolásra képes, íme az 5 legidegesítőbb szállodai gyakorlat, ami lenullázhatja az agyunkat!

bigstock-businesswoman-in-a-hotelroom-59647070.jpg

A londoni Corinthia Hotel ideggyógyász segítségével dolgozta ki legújabb szolgáltatásait, amelyek segítenek a vendégeknek maximalizálni és kiaknázni a mentális erejüket. A hír szerint erre különös „agytágító” csomagra a nehéz tárgyalások előtt álló üzleti vendégek nyitottak leginkább. Végül arra jutottam, hogy az ideggyógyász bevonása csupán egy zseniális marketing-ötlet, ami miatt most mindenki cikkezik a Corinthia hotelről. Ugyanakkor a felkínált szolgáltatások – speciális agyébresztő menü, stresszoldó masszázs, aromaterápiás szobabelső, nyugodt alvást elősegítő matrac stb. – más néven ugyan, de szinte minden jobb wellness- hotelben megtalálhatóak. Én személy szerint már annak is örülnék, ha a különböző szállások nem idegesítenének fel feleslegesen a leghülyébb dolgokkal. Íme, az 5 legidegesítőbb dolog, amit az utazásaim alatt a leggyakrabban tapasztalok, tisztelet a kivételnek!

  1. Takarítás szieszta időben

A nyaralásaink alatt, különösen a mediterrán vidékeken gyakran sziesztázunk a családdal ebéd után. Egyrészt a forró napon 12 és 15 óra között szinte lehetetlen kint lenni, másrészt a kislányunk még óvodás, akinek azért nem árt egy kis délutáni szundi. Mi, szülők pedig lelkesen elkísérjük a délutáni pihenésre. Szerintem kifejezetten tapintatlan ilyenkor takarítani a szobánkat, a legtöbbször be sem engedjük a takarítónőt, hanem kitesszük a ne zavarj táblát. A legtöbb esetben ennek az lesz a vége, hogy nem takarítanak ki minden nap, a szomszédból pedig hallgathatjuk a porszívózást. Természetesen akadt már arra is példa, hogy a takarító-személyzet figyelmes volt, és figyelembe vette a vendégek szokásait: korán reggel a mi szobánkkal kezdtek, hiszen mi már 9-kor a strandra indultunk a gyerekkel. Ellenben az éjjel partizó fiatal vendégtársak szobáját nyugodtan takaríthatták kora délután, amikor azok végre kikászálódtak az ágyból! Így mindenki jobban járt!

  1. Mindenféle program tukmálása

Különösen az arab és török régióban jellemző, hogy a legmagasabb színvonalú hotelek is tele vannak kisvállalkozókkal, akik folyamatosan a saját programjaikat, szolgáltatásaikat kínálgatják. Eleinte az ember türelmesen visszautasítja őket, de egy idő után idegesítő lesz a folyamatos tolakodás. A szállodák vezetőségének helyében én sokkal visszafogottabbra venném ezt a bizniszt, akit érdekel, az egy szórólap alapján is rákérdez majd a programokra. Sokat javíthatnának ezzel a vendégek közérzetén.

  1. Hosszadalmas bejelentkezés a szállodába

Ha esetleg egy népszerű nyaralóhelyre érkezünk például egy Wizzair géppel, akkor elfordulhat, hogy tömegek állnak a recepción, és bizony órákig is eltarthat, amíg megkapjuk a szobánk kulcsát. Nekem ehhez csak egyetlen megjegyzésem lenne! Ha egyébként is online minden adatunkat megkapta a szálloda a foglaláskor, és ráadásul sok esetben nála vannak a hitelkártyánk adatai is, akkor miért is van szükség nyomtatványok hosszadalmas kitöltésére? Várhatnának például kitöltött bejelentkezőlappal, amit csak alá kell írni, és kész is a bejelentkezés! Megjegyzem, itt is vannak persze kivételek és jobb gyakorlatok!

  1. A minibár extrém túlárazása

Bár úgy gondolom, hogy mindenkinek a pénztárcája szabja meg, hogy mit engedhet meg magának egy hotelben és mit nem, a minibár árain sokszor elgondolkodom. Az esetek többségében a minibár árazása konkrétan a duplája vagy a triplája annak az árnak, ami ugyanannak a hotelnek a bárjában vagy éttermében tapasztalható. Egyszerűen nem tudom megérteni, hogy ugyanaz a víz miért drágább a szobában, mint egy emelettel lentebb, a bárban. Sokszor érkezés után jól esne rögtön egy kis víz vagy üdítő, de túl fáradtak vagyunk lemenni a bárba. Éppen ezért szeretem azokat a szállodákat, akik ingyen kínálnak a szobában kávét, teát és vizet, sőt annyira figyelmesek, hogy érkezéskor még egy-egy üveg ásványvizet is bekészítenek a minibár hűtőjébe, ingyen!

  1. A hotel zenementes övezetté nyilvánítása

A legtöbb magyar hotel nem szereti a zenét, pedig már rengeteg kutatás kimutatta, hogy a zene komoly hatással van az ember hangulatára, érzelmeire. Tudom, hogy nagyon nehéz mindenkinek tetsző zenét választani, és könnyebb lemondani róla teljesen, minthogy a vendégek panaszait hallgassák. Mindezek mellett szerintem bármilyen zene jobb lehet a gyerekricsajnál, a tányérok és evőeszközök csörgésénél, a közös részeken tapasztalható alapmorajnál. Azt meg sem merem említeni, hogy az egyes helyiségek funkciójának megfelelően lehetne zenéket választani. Léteznek erre is kiváló példák!

Természetesen számtalan kritikát meg lehetne fogalmazni –a tisztaságon keresztül az étterem minőségén át a személyzet hozzáállásáig – de azt gondolom, hogy ezek alap elvárások. Én csak azokat gyűjtöttem össze, amivel gyakran találkozom, akár még magasabb színvonalú hotelekben is, ahol egyébként minden rendben van! Egy hotelnek tisztának, az étteremben felszolgált ételeknek finomnak, a személyzetnek pedig kedvesnek kell lennie. Egyéb esetben hamar megcsappan az a bizonyos vendégszám. És persze lehet utazóként úgy dönteni, hogy magánszállást foglalunk például az airbnb-n, akkor más lehet az élmény is.

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csatangolo.blog.hu/api/trackback/id/tr311965409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rearwindow 2016.11.17. 10:42:39

a cikk nem általában a szállodákról szól, hanem kifejezetten az all inclusive pakkot áruló tengerparti szállodákról, Egy "normál" szállodában egyik "problémával" sem találkoztam még.