Télből a nyárba – egzotikus utazások 200.000 forintért!

2017. szeptember 26. 14:39 - Csatangoló

Télen meleg trópusi vidékre utazni utánozhatatlan élmény, amely azonban nem kell, hogy milliókba kerüljön.

Mi a legtöbbször akciós időszakban, akciós repülőjeggyel, saját szervezésben utazunk távoli, egzotikus célpontokra. Fontos tudni, hogy a karácsony és szilveszter környéki időszakban általában a duplájába vagy triplájába kerülnek a repülőjegyek és nagy a felár a szállásokon is. Ezzel szemben december elején, március-áprilisban az általános árak töredékéért utazhatunk. Nekem ezek a tippjeim idénre, Thaiföldtől egészen Amerikáig.

A thaiok a nemzetközi konyha mesterei!

A legtöbb utazó Bangkokba indul Thaiföld felfedezésekor ,és utána Phuketen piheni ki a nagyváros élményeit. Ha valóban egzotikus, gyönyörű tájra vágyunk, akkor választhatjuk Krabit is, ahonnan a csodás Phi-phi Island is csupán másfél órás hajóútra található, és partjai kétségtelenül szebbek mint a zsúfolt, Bangkokhoz közeli Pattayán vagy Phuket szigetén. A Qatar Airwaysnél egyébként januártól 140.000 Ft/fős áron vásárolhatunk repülőjegyet Budapestről, viszonylag kényelmes dohai átszállással. Thaiföldön mindenféle szállást kínálnak az olcsó parti faházaktól kezdve egészen a sok csillagos luxusszállodákig, és nem kell félni az ellátás nélküli apartmantól sem. Tapasztalataim szerint a thaiok mindenféle nemzet konyhájához kiválóan értenek, a mexikói, olasz, kínai vagy magyar gasztronómia egyaránt autentikusnak tűnik, igazán sokoldalúak. Ráadásul az árak a magyar színvonalhoz hasonlóak vagy olcsóbbak.

Maldives nyaralás 300.000 forint alatt!

Tény, hogy a legcsodásabb hófehér tengerpartot a Maldives szigeteken láttam, ahol még a Male-i Airport is olyan, mint egy Bounty reklám. Sajnos az utazási irodáknál a luxus szállodák – az úgynevezett resort szigetek – eszméletlen áron foglalhatóak, a másfélmillió forintos párpnkénti ár nem kiugróan magas. Több légitársaság azonban nagyon kedvezményes áron repül a Velana reptérre, akár már 200-250.000 forintért eljuthatunk az Indiai-óceán gyöngyszeméhez az Emirates, Qatar, Turkish Airlines gépeivel. Ha kiegyezünk azzal, hogy a nyaralás alatt nem iszunk alkoholt, és csak a kijelölt strandokon, kijelölt időben fürödhetünk bikiniben a tengerparton, akkor mehetünk egy helyi lakosok által lakott szigetre is. Ezeken általában a luxushitelek árainak tizedéért találhatunk szállást, elvegyülhetünk a helyiekkel, csodásak a partjaik, ugyanakkor be kell tartanunk az előbb említett, iszlám előírásokat. Ha nem akarunk százezreket költeni transzferre, akkor válasszunk reptérközeli, komppal vagy gyorshajóval elérhető szigetet, ilyen a Maafushi vagy a Guraidhoo, ellenkező esetben a hidroplán taxi költsége elérheti a repülőjegyünk árát. Ha okosan szervezzük meg az utazást, akkor 300.000 Ft/fő áron meseszép nyaralásban lehet részünk.

Irány a karib Európai Unió

Bár a hurrikánok sajnos nem kímélték az Kis-Antillák szigeteit sem, bízzunk benne, hogy  Martinique és Guadeloupe szigetein hamarosan renoválják a károkat, még az igazi nyaralószezon előtt. Az Air France és KLM rendszeresen repül a Hollandia és Franciaország külterületének számító szigetekre, ahol Euro a hivatalos pénznem, és uniós állampolgárként még vízum sem kell a belépéshez. Az őszi promóciós jegyárak egyébként 130.000 Ft/fő áron voltak, de ennek környékén minden bizonnyal találunk olcsó repülőjegyet. A térség klímája melegebb, mint Kubáé és a magyarok között kedvelt Dominikai Köztársaságé, valamint a partok is csodásak, a hófehér homok itt sem hiányzik. A francia és holland hatás érezhető mindkét szigeten, így ismerős, európai körülmények között nyaralhatunk. A két sziget között nagyon jó a kompközlekedés, így akár bejárhatjuk mindkettőt, szállást az airbnb-n vagy a booking.com-on foglaljunk, ahol kiváló magánapartmanok és lakások között válogathatunk olcsó árakon.

Brazília nemcsak a karnevál miatt izgalmas

Brazíliából a legtöbben csak Riót ismerik és persze a februári karnevált, ami bizony borsos szórakozást jelent. De érdemes tudni, hogy Brazília északi partvidékén csodás trópusi metropoliszokat találunk. Ilyen például Fortaleza, ahol mi kétszer megfordultunk és azt kell mondanom, hogy az Ipanema strand felveszi a versenyt a Copacabanaval, és a közbiztonság is sokkal jobb. A Tap Portugal, az Air France is repül Brazília több nagyvárosába, a jegyek úti céltól és időszaktól függően 220-350.000 ft/fő körül vannak. A szállások abszolút barátiak, csak mielőtt foglalunk, ellenőrizzük le, hogy mennyire biztonságos a szálloda környéke, nehogy kellemetlen meglepetés érjen bennünket. Ha a favellák (nyomornegyedek) környékét elkerüljük, és nem igazán tömegközlekedünk, akkor forró, de nyugodt nyaralásban lehet részünk.

Cancun Mexikóvároson keresztül a legolcsóbb

Mexikóban egyszerűen nem szabad kihagyni Mexikóvárost, nemcsak a belvárosáért, de azért is, mert a környékén hihetetlen látványosságokat találunk. Teotihuacannál kevesebb lenyűgözőbb helyet láttam életemben, nemcsak a méretei, de a hely hangulata is grandiózus. Gaudeloupe szent zarándokhely megmutatja a keresztény dél-amerikaiak lelkületét, hogy a színes Krisztus szobor miként ülhet fel egy rózsaszín Cadillacre. Taxco, az ezüstváros olyan, mint egy spanyol falucska Mexikó hegyei között. De ne feledjük, Mexikóváros a világ egyik legnagyobb metropolisza, még a taxizás is veszélyes, a legjobb, ha keresünk egy privát idegenvezetőt, aki megmutat nekünk mindent és a kocsikázást is megoldja. A British Airways és az Air France 200.000 forint körüli áron kínál repülőjegyeket ide, a belföldi légijáratok pedig nagyon olcsók, fapados árakon repülhetünk Cancunba, ha tengerparti nyaralással szeretnénk meghosszabbítani mexikói tartózkodásunkat.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.