Ezt tudnod kell a reptéri parkolásról

2019. április 11. 12:25 - Csatangoló

A budapesti reptéren való parkolás előnyei és hátrányai, pontos gyakorlati tudnivalók minden utazónak!

Ha a Liszt Ferenc Repülőtérről indulunk, akkor mi mindig ott helyben parkolunk le a kocsival és nem veszünk igénybe sem taxit, sem BKV-t, lévén, hogy ez a legolcsóbb és legkényelmesebb megoldás a családunk számára. Mi vidéken élünk, a fővárostól pár 10 kilométerre, ahonnan a taxi igencsak borsos áron szállít el a repülőtérre, de bizony a BKV és a tömegközlekedés sem túl kedvezményes hármunknak. Mivel a hétköznapokon mindig kocsival járunk, így nincs semmire havi bérletünk, mind a vonatra, mind a BKV-ra meg kell vennünk a teljes árú jegyeket, és ez egy repülős utazásnál nálunk közel 10-12.000 forintra jön ki oda-vissza. A Budapest Airport saját parkolóiban sokszor ennél olcsóbban és kényelmesebben parkolhatunk. Nálunk a kényelem is igen fontos szempont, hiszen a legtöbbször gyerekkel utazunk. Amíg kicsi volt a kislányunk, addig vittük a babakocsit, a hordozót, a saját gyerekülést is, ezeket végigcipelni mondjuk egy buszon, vagy begyömöszölni egy taxiba igencsak nehézkes lett volna, viszont a saját megszokott autónkkal nagyon kényelmes volt a szállítás. Természetesen a reptéri parkolás sem egyszerű, így leírom mindazt, amit feltétlenül tudni kell róla.

A nyári csúcsidőszakban elég nagy a tumultus, így mindenképpen előzetesen foglaljunk az autónak helyet a kiválasztott parkolóban, mert így biztosíthatjuk a helyünket. Más utazóktól hallottam már arra példát, hogy egyszerűen szerettek volna behajtani valamelyik parkolóba, de már nem találtak helyet a kocsival. Ne kockáztassuk, hogy lekéssük emiatt a gépet, inkább foglaljunk előre online. A hivatalos reptéri parkolók a repülőtér területén, a terminál mellett vannak, ne dőljünk be a busztranszferes környékbeli parkolók hirdetéseinek. Az őrzött, hivatalos reptéri parkolók kizárólag a www.bud.hu oldalon foglalhatóak. Az online foglalásnál a sorompóknál automatikusan felismeri a rendszer a megadott rendszámot, ilyenkor nem kell és nem is szabad jegyet kérni, hanem rögtön kiadja a kártyát az automata. Az online foglalási bizonylaton lévő vonalkóddal is lehet jegyet kérni egyébként. Ha véletlenül mégis megnyomtuk a gombot, akkor az „info” gombbal hívható segítség, vagy elballaghatunk az ügyfélszolgálati irodába is. A kártyát mi mindig a kocsiban hagyjuk az online foglalási dokumentummal együtt, nehogy elvesszen a nyaralás alatt! Enélkül ugyanis nem lehet kihajtani a parkolókból.

A reptéren többféle parkoló található, amelyek az utóbbi időben az építkezések miatt eléggé átalakultak. A legendásan drága bejáratok előtti Prémium Parkoló kétszer naponta 5-5 percig ingyenes. Ide tényleg csak azoknak érdemes bejönni, akiket mondjuk taxi hoz-visz, vagy esetleg egy családtag vagy rokon kiszállít a reptérre. Az 5 perc pont arra elég, hogy kipakoljuk a csomagokat és egy puszival elbúcsúzzunk. A hosszabb várakozás ezután már igencsak többezer forintos összegre rúg. Pont emiatt, ha véletlenül a szüleim vagy a testvéreim jönnek értünk a repülőtérre, akkor ők mindig a Terminál Parkolóban keresnek helyet. Ez volt régen az a aprkoló, aminek a helyén most a parkolóházat építik, így áthelyezték oldalra, az A Terminál bejáratához közel. Szóval ennek az ára pár órás várakozás erejéig megfizethető, és ide költözött a parkoló-ügyfélszolgálati iroda is, valamint itt találhatóak a mozgáskorlátozottak számára kijelölt helyek, valamint a nagysebességű elektromos autótöltők.

Ha viszont valaki nyaralni indul, akkor a Holiday parkolókban foglalhat előre több napra helyet a saját kocsinak. Ezek a B Terminálhoz közel helyezkednek el, távolságtól függően pár ezer forintért igénybe vehetők hosszabb időre is. Én egyébként mindig figyelem a reptéri akciókat, mert olykor hihetetlen promóciós kedvezményeket adnak a parkolásra, volt már, hogy 5-6000 forint alatt megúsztunk egy egész hetes parkolást. A két szóban forgó parkolót Holiday és Holiday Lite-nak nevezik, utóbbi már távolabb van a bejáratoktól, viszont a legolcsóbb. Mindkét terület kamerával, rendszám-felismeréssel felszerelt és biztosítással védett, sőt – a Budapest Airport sajtóközleménye szerint - az utazás ideje alatt extraként külső kézi autómosó szolgáltatás is igénybe vehető mindkettőben. Mi még ezt nem próbáltuk, de állítólag még a kulcsot sem kell leadni.

Természetesen volt már arra is példa, hogy nem nyaralás miatt repültem, hanem munka miatt. Ilyenkor kiküldetésben a cég általában a Business Parkolót foglalta a kocsimnak, ami szintén a Terminál Parking mellett van az A oldalon. Innen egyébként lehet busztranszfert is kérni, de egyébként is pár perc séta. Itt érdemes megemlíteni az Áfa-s számla kérési lehetőségeket is, hiszen ez üzleti útnál létfontosságú. Az ügyfélszolgálati irodákban a helyszínen is kérhetünk Áfa-s számlát, én mindig ezt választottam. De állítólag utólag, a parkolást követő 15 napon belül a jegy postai úton való beküldésével is lehet kérni elektronikus számlát, ehhez a kártya, a céges adatok és egy e-mailcím megadása kell csupán.

A Budapest Airport azt is közölte, hogy júniustól 670 hellyel bővíti a Holiday Lite parkolót, hogy kiszolgálja a növekvő utasforgalmat és parkolási igényeket. A bővítések miatt sok változás lép életbe, ezért érdemes a táblákat figyelni a helyszínen, nehogy eltévedjünk. A különböző repülőtéri parkolók pontos helyéről és a behajtási lehetőségekről minden esetben színkódos irányítótáblák tájékoztatnak. Persze annyi átépítés zajlik a reptéren, hogy én mindig felmegyek a www.bud.hu oldalra és megnézem az aktuális parkolási infókat, nehogy eltévedjünk, és emiatt késve érkezzünk a géphez. Bár én elég biztonsági utazó vagyok és szeretek kimenni a repülőtérre legalább 2-2.5 órával korábban, mert inkább mi várjunk, minthogy lemaradjunk a repülőről. Remélem sikerült néhány hasznos információt átadni a reptéri parkolásról.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.