5 tipp őszi városlátogatásra pár ezer forintból

2016. október 04. 08:49 - Csatangoló

Az őszi időszak nálam mindig is a városlátogatások ideje volt, különösen azóta, mióta a fapados légitársaságokkal pár ezer forintért elrepülhetünk sok európai világvárosba. London, Párizs, Róma, Athén vagy Milánó bárkinek szuper úti célpont lehet. Nem szerettem volna egy újabb, unalmas, látnivalókat részletező cikket írni, inkább kiemeltem egy-két, valóban érdekes programot minden városnál, amiket én személy szerint élveztem.  Íme, az én személyes ajánlóm!

London, nemzetközi forgatag

Kezdjük a lényeggel, a minap belefutottam a Ryanair reklámjaiba, miszerint olcsón repülnek több európai városba is. Londoni jegyet novemberben és később valóban ki lehet fogni 5-8000 forint között egy irányba. A város egy világbirodalom központjához méltón valódi nyüzsgő forgatag: számtalan etnikum és kultúra keveredik, a Piccadilly-n vagy a Sohoban állva pedig megértjük, hogy mit is jelent egy sokmilliós nagyvárosban élni. A kötelező látnivalókról – mint a Buckingham Palota, Tower, Tower Bridge, Big Ben, Westminster – bárki tájékozódhat úti könyvekből vagy az internetről. Ha nem szeretnénk végérvényesen elfáradni a tömegtől, akkor válasszunk valamelyik park mellett szállást, mi például a Hyde park mellett laktunk legutóbb, és nagyon jó volt délutánonként az egész napos városnézés után sétálni a parkban. Ha valaki szereti a borzongást, akkor annak nagyon izgi lehet  a Hasfelmetsző Jack túra, ami azokat a helyeket járja végig, ahol   megtalálták az egykori áldozatokat. Ne hagyjuk ki az esti sörözést se valamelyik pubban, és együnk angol sajttortát. Divatimádóknak kötelező a shopping, mert a tömegmárkák olcsóbbak mint itthon, és emellett számos nálunk nem jelen lévő üzletlánccal találkozhat a Dorothy Perkinstől Debenhamsig.

Párizsban igazi a francia sikk

A franciák fővárosa szerintem is hasonlít Budapestre, mint sokan mondják, csak sokkal elegánsabb. Keresésem alapján ezt az utazást is megúszhatjuk a következő hónaptól bőven húszezer forint alatt, csak ügyesen válasszunk napot. Ha valakinek ez az első útja Párizsba, akkor bizony végig kell menni a kötelező Notre-Dame, Louvre, Eiffel, Mouline Rouge kirándulásokon, de ha elfáradtunk, akkor mindenképpen üljünk be egy kávézóba és együnk croissant-t. Én egyszerűen imádom a párizsi kávézókat – amelyek még ősszel is, hidegebb időben is, kinti, nyüzsgő terasszal üzemelnek (a sok dohányos miatt)- és rögtön elmerülhetünk az utcai forgatagban. A párizsiak valóban sikkesek, gyönyörű, jól szabott ruhákban sietnek a dolgukra, a nőket pedig már a szolid, tökéletes sminkjükről fel lehet ismerni. Az éttermek között sem hibázhatunk nagyot, a calvadost – amit én Maigret felügyelő könyveiből ismertem meg, ne hagyjuk ki. Kötelező program a szajna-parti bolhapiac, ahol csodás, eredeti retro-reklámokat és reprodukciókat vásároltam, de találunk itt régi könyveket, ékszereket és egyéb használati tárgyakat is.

Milano a shopping-őrülteknek

Van olyan ismerősöm, aki minden évben ősszel és tavasszal elrepül Milánóba egy napra, hogy felfrissítse a ruhatárát. Én azért ennyire nem vagyok divatőrült, de tény, hogy a divat fővárosában található outletekben szuper áron és hatalmas választékból vásárolhatunk. Itthon ráadásul a nagyobb méreteket hordó hölgyek nem igen válogathatnak, viszont Milánóban már szervezett, plus size shopping-túrán is részt vehetünk. Az outletek között városnéző-buszokhoz hasonló járgányok közlekednek, amik megállnak a legnagyobb centrumoknál, így még taxira sem kell költeni, ha bevállaljuk a cipekedést. Hétköznaponként, novemberben bőven megússzuk a Ryanairnél a jegyet 15.000 forint alatt, így tényleg érdemes kinti bevásárlást tervezni. Természetesen a Milánó Dómot ne hagyjuk ki, mint ahogyan a körülötte lévő központi teret sem, a zsúfolt üzletek után jól fog esni egy kis csend Olaszország második legnagyobb templomában.

Athén, egy kis napsütés az őszi időben

A fenti városokhoz képest sokkal jobb idő van Athénban, ahol még novemberben sem ritka a 20 fok feletti hőmérséklet és a napsütés. Az itthoni borongós napok elől elmenekülhetünk az európai kultúra bölcsőjének is nevezett városba, hihetetlenül olcsón. Szerintem egyébként ilyenkor sokkal kellemesebb a város, mint nyáron a rekkenő hőségben, és sokkal jobb ilyenkor megnézni az Acropolist, vagy barangolni a Plaka negyedben. Rengeteg múzeum és látnivaló várja az ideutazókat, és nagyon finom ételek. Míg a szigeteken vagy a paráliai riviérán többnyire csak tömegéttermekkel és a klasszikus görög fogásokkal találkozhatunk, itt Athénban kiváló éttermek várják az éhes utazókat. Itt jobban megismerhetjük az egyes görög régiók autentikus ízeit, mint az adott helyszínen. Jó idő esetén menjünk ki metróval vagy busszal, valamelyik városközeli strandra és pihenjünk egyet a tengerparton.

Róma, az örök város örökre emlékezetes pillanatai

Hasonlóan vásárolgathatunk egyébként Rómában is, bár ott borsosabban mérik a márkákat. Az örök városban szerintem a legérdekesebbek az egykori antik birodalom romjai, lenyűgöző a Fórumon sétálgatni vagy megnézni a Colosseumot. A Vatikánt is látni kell mindenkinek, ahol nekem leginkább a székesegyház alatti kripta tetszett, ajánlott itthonról jegyet venni a múzeumba interneten, hogy elkerüljük a többórás sorban állást. Én egyébként imádom Dan Brown könyveit, így nem volt kérdéses, hogy egy „Angyalok és démonok” túrán mindenképpen végig kell mennem és nem bántam meg! Nagyon izgalmas volt meglátogatni a könyv és a film ismert helyszíneit, és felfedezni a valóságot a fikcióval szemben. Vasárnaponként a Porta Portese bolhapiac kihagyhatatlan, itt mindent megtalálunk a kézműves művészeti tárgyaktól kezdve a vintage ruhákon át a rozsdás szögekig és hetvenes évekbeli rádiókig. A 70 éves kisnyugdíjas kis sámlin ugyanolyan jellegzetes eladója a piacnak, mint a húszas éveiben járó iparművész, aki méregdrágán méri munkáit. Mondanom sem kell, hogy november második felében ide is találtam pár ezer forintos repülőjegyet.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stikasz_1 2016.10.05. 16:55:45

Szerencsére elég széles a választék, jó sok elérhető árú úti cél van manapság a kínálatban. Én nem hanyagolnám Észak-Európát sem, Skandináviában nagyon szép tud lenni a tél is.