A világ legromantikusabb éttermei

2018. március 19. 05:40 - Csatangoló

A világ legromantikus helyei, amitől mindenki ellágyul! Egy belépőjegyes étteremtől kezdve egészen a DJ-k fellegváráig, szubjektív válogatás.

Egyszer valahol azt olvastam, hogy nem az a lényeg, hogy hányszor lélegzel az életben, hanem hogy hányszor akad el a lélegzeted. Én is így vagyok az utazással! Amikor külföldre utazunk a párommal vagy a családdal, mindig fontos, hogy finomakat együnk-igyunk. Többnyire a helyiektől kérünk tanácsot, hogy mit érdemes megkóstolni, hova érdemes beülni és a legtöbbször nem is csalódunk. A felszolgált ételek általában finomak, a vendéglátók kedvesek, a helyek általában kellemesek. Őszintén szólva ezeket alapból el is várom egy vendéglátóhelyen. De vajon mitől lesz egy étterem mégis különleges és emlékezetes? Nekem attól, hogy mennyire hat az érzelmeire. Összeválogattam életem legemlékezetesebb helyeit, ahol valamilyen különleges, megismételhetetlen élményben volt részem. Szerintem ezek a világ legromantikusabb helyei, a lista persze nem teljes és abszolút szubjektív!

1. Jaguár étterem Teotihuacanban – Istenek árnyékában

Nyolc évvel ezelőtt, még a kislányunk születése előtt 3 hetet töltöttünk Mexikóban, ahol természetesen megnéztük a fővárost, nyaraltunk Cancunon, láttuk az ezüstvárost, Taxcot és a Chichén Itzá-t is. Egzotikus és gyönyörű helyeken jártunk, de ha valakinek Mexikóról mesélek, akkor biztos nem ezeket emelem ki, hanem Teotihuacant, ami elemi erővel hat a látogatókra. Bár igazán nem tartom magam vallásosnak, ezen a helyen mégis úgy éreztem, hogy „nem vagyunk egyedül”.  Az ősi város hihetetlen méretű, a nap és hold piramisa több kilométer messze terül el egymástól, a holtak útján sétálni pedig felér egy túlvilági utazással. Pontosan a Nap piramisa mögött, de már a múzeum területén kívül működik a Jaguár étterem, ahol a kertből pont rálátni Teotihuacanra. Az ételek itt is finomak, mint mindenhol Mexikóban, a mariachik itt is szívesen zenélnek az utazóknak, és itt is csípős chili salsával isszák a tequilát a helyiek, és nem sóval és citrommal, mint mi itthon. Lehet, hogy a perzselő napon elfogyasztott tequila, vagy talán a piramisok látványa, esetleg az átélt szakrális élmény tette, de életem egyik legromantikusabb ebédjét fogyasztottam itt el. Ez egy olyan pillanat volt az ősi piramisok árnyékában, amire örökké emlékezni fogok. Sajnos ahogyan láttam a neten, az étterem kertjét azóta bekerítették fallal, így a piramisokra már nem olyan jó a rálátás, de remélem, a mariachik még ugyanolyanok.

1. Cafe del Mar Ibizán – minden DJ álma

Ha Ibiza kerül szóba, akkor biztos nem a romantika jut először az emberek eszébe, sokkal inkább az éjjel-nappal tomboló partik, a megadiszkók, a csodás partok és a rengeteg ide érkező turista. Többször is jártam a szigeten, ahol a zsúfoltság és a tömegturizmus valóban érezteti a hatását. De tény, hogy itt található a világ egyik legromantikusabb kávézója, ahol a részeg európai bulizók is elhallgatnak egy perc alatt! Ez egy tengerparti hely San Antónió városának legmagasabb pontján, az óvárostól jobbra. A parton fekvő kávézót minden este tömegek lepik el, még a környező sziklákon is ezrek üldögélnek csöndben, hogy megcsodálják a tengerpart két szélső sziklája között lenyugvó nap látványát. Mindehhez pedig kávéillat és chill out zene dukál, egyedi DJ-szettben komponálva. A NewYork Times a Cafe Del Marból látható naplementét beválasztotta a világ 10 legromantikusabb pillanata közé, és bevallom, hogy nekem is kicsordult egy könnycsepp a szememből, ahogyan ott üldögéltem és hallgattam az egyre erősödő szívmelengető dallamokat. A Café del Mart egyébként Ramón Guiral, Carlos Andrea és José Les alapította, majd az elmúlt évtizedekben a barokkos, fehér csempés kávézó világhírű lett, csakúgy, mint az itteni DJ-k albumjai, amelyek leginkább chillout, chill-house és lounge stílusban szólnak.

1. Mirador del Rio Lanzarotén – hihetetlen látvány belépőért

A Kanári-szigetek legkevésbé ismert tagja Lanzarote, amely fekete vulkanikus tájjal és eszméletlen természeti képződményekkel várja a látogatókat. A sziget arcát egy lelkes spanyol művész, César Manrique álmodta meg a mai formájára, akinek az volt a terve, hogy valódi turisztikai látványosságokat hozzon létre a kopár földdarabon. Manrique építészeti remekei ténylegesen a helyi földrajzi adottságoknak megfelelően lettek tervezve: így a legszebb kilátással bíró helyeken, a legcsodásabb természeti képződmények közelében épültek fel. A Mirador del Rio a sziget északi részén tulajdonképpen egy Manrique által tervezett kilátó-kávézó, ahol a 180 fokos üvegfalon keresztül a földgolyó egyik legszebb  panorámája látható. A feltáruló Chinijo-szigetvilág látványa úgy hat az idelátogatókra, hogy rögtön elfelejtünk rendelni a kávézóban. Itt nekem is elakadt a lélegzetem, és már nem bántam, hogy belépőt kellett fizetnünk egy egyszerű étterembe, hiszen ez a hely sokkal több, mint a szegényes étlapja. Kávét, frissen facsart gyümölcsleveket és egyszerű snackeket kínálnak a megfáradt utazóknak, de mindezt olyan helyen, amiről csak szuperlatívuszokban lehet mesélni.

1. Meedhupparu Maldív-szigetek –vacsora a paradicsomban

Már tíz év is eltelt azóta, hogy egy valódi édenkertben vacsorázhatunk kettesben a párommal. A Meedhupparu Resortban élvezhettünk 10 napot a Maldív-szigeteken, ahol jobbnál jobb éttermekből lehetett választani. A fő étterem indiai és nemzetközi fogásokat kínált csodálatos tengeri kínálattal, de volt amerikai stílusú snackbár és ajurvédikus étterem is a komplexumban. Mind ezek mellé pedig igény szerint lehetett kérni romantikus, kétszemélyes vacsorát a parton. A hófehér homokon terítették fel a fehér abroszos asztalt csak nekünk, közvetlenül a bungalónk előtt, és a területet körberakták lobogó fáklyákkal. Két pincér csak a mi kívánságunkat figyelte végig a romantikus vacsora idején. Általában esténként mindig elült a szél, így csak a hullámok lágy csobogása kísérte az élményt. Bár a Meedhupparu konyhája kiváló volt minden éttermében, így a kettesben eltöltött vacsorán is finomságokat szolgáltak fel, a vacsora romantikáját a hihetetlen környezet adta: a meztelen lábunk alatt pergő finom korallhomok, a távolban lenyugvó nap, a finom ételek s a lobogó fáklyák különleges hangulatot teremtettek.

raa_meedhupparu_commercial_ocean_maldives_sea_travel_tropical-1372207_jpg_d.jpeg

1. Városliget Café Budapesten – békebeli romantika Budapesten

Végezetül pedig egy hazai éttermet szeretnék megemlíteni, ahol szerintem a főváros egyik legszebb látványa fogadja a vendégeket. A Városliget Café a Műjég épületében működik pont a Vajdahunyadvárával szemben. Az asztalok melletti óriási panorámaablakokon keresztül látni lehet a korizókat vagy nyáron a városligeti tavat, és a parton a vár csodálatos épületét. Először egy üzleti találkozón jártam itt, és rögtön megértettem, hogy a betévedő külföldiek miért készítenek olyan sok sok szelfit a helyen. Később eljöttünk ide a családdal vacsorázni is, az már csak hab a tortán, hogy kiváló a konyha és kedves a személyzet. Az éttermet egyébként is belengi a századforduló romantikus bája, a falakon neves nyugatosaink kedvenc idézetei olvashatóak megannyi fekete-fehér békebeli fotó kíséretében. Egykori irodalomszakosként szívmelengető volt ikonikus íróink sorai között vacsorázni, pláne, hogy az étlapról elsőre Krúdy kedvence, a tányérhús köszön vissza. Ha valaki szereti a hazai ízeket, és szeretne békebeli hangulatban, romantikus kilátás mellett vacsorázni, ezt a helyet ne hagyja ki.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spinat 2018.03.21. 06:47:39

én csak azt nem értem, hogy lehet egy étterem romantikus. Csókolózni támad az emnbernek kedve, ha ott eszik, vagy hogyan?

Kászon Tomi · http://kulturjunkie.blog.hu 2018.03.21. 06:47:43

Ezt mindenképp beletettem volna, nézd csak meg :)

Restaurant grotta palazzese Bari mellett. :)

www.travisneighborward.com/wp-content/uploads/2017/03/Grotta-Palazzese2.jpg

2018.03.21. 06:47:48

Café del Mar • Che bonito!

Ahogy az egyik kommentező is írta a videó alá -- All time best! ♡

www.youtube.com/watch?v=ROcAGOIDiHU

Emma Paula Keresztanyuja 2018.03.21. 06:47:52

Mirazur, Menton, Cote d'Azur. A nagy panorámaablakoknál kaptunk asztalt, gyönyörű volt.